Bengkel KH

Bengkel KH merupakan satu tempat yang memberi kemudahan pengajaran dan pembelajaran kepada guru dan murid. Dengan ini pelajar sekolah dapat menggunakan samua kemudahan yang ada dengan berkesan dan selamat bagi mencapai visi dan misi Kemahiran Hidup SKJJ.

19 February, 2010

Tanaman Hiasan


Kingdom: PlantaeFilum: AngiospermsOrder: PoalesFamily: PoaceaeSubfamily: ChloridoideaeTribe: CynodonteaeGenus: ZoysiaSpecies: Z. matrella
Warna hijau muda dan kurus. Tumbuh menegak lebih dari tumbuh mendatar oleh itu bersedialah untuk kerja memotong yang lebih banyak. Ia juga lambat tumbuh rapat oleh itu kena banyak bersabar jika anda memilih rumput ini. Rumput ini cantik bila di bela dengan rapi. Ia perlu lebih baja dan kerana ia tumbuh menegak; ia juga perlu lebih kerap dipotong. Ia mempunyai kandungan silika yang lebih dari rumput lain, oleh itu ia juga lebih keras. Zoysia matrella mempunyai ketahanan lindungan yang baik walaupun tidak sebaik Cowgrass. Rumput ini juga lasak utk digunakan di padang bola/golf dan atau taman permainan.

No comments:

Post a Comment

AsSaLaMuAlaIkUm

Bengkel Kemahiran Hidup merupakan satu tempat yang memberi kemudahan pengajaran dan pembelajaran kepada para guru dan murid. Dengan ini pelajar sekolah dapat menggunakan semua kemudahan yang ada dengan berkesan dan selamat bagi mencapai visi dan misi Kemahiran Hidup SKJJ.

slide show